Transport Morski

Spedycja morska, którą oferujemy to kompleksowe rozwiązania, elastycznie dopasowane do indywidualnych potrzeb każdego Klienta. Dzięki współpracy z największymi armatorami i operatorami w transporcie kontenerowym nasze działania obejmują arenę międzynarodową docierając do najdalej odległych zakątków świata.

Oferujemy
  • Transport pełnokontenerowy (FCL), drobnicowy (LCL)
  • Transport ładunków niekonwencjonalnych
  • Transport ADR/IMO
  • Towarów kontenerów z regulowaną temperaturą (reefery)
  • Import / eksport oraz cross-trade na całym świecie
  • Obsługę przesyłek w relacji door – door
  • Obsługę ładunków masowych
Informacje dodatkowe

Dzięki sieci naszych sprawdzonych i zaufanych agentów we wszystkich portach świata, realizujemy zlecenia niezależnie od warunków dostawy. Oferujemy usługi przygotowania ładunków do transportu morskiego: pakowanie, sztauowanie i mocowanie ładunku w kontenerach.
Zapewniamy kompleksową obsługę celną w eksporcie oraz imporcie – odprawy zwykłe, uproszczone, z odroczonym VAT (art.33a), jak również ubezpieczenie mienia w transporcie (CARGO) na bardzo korzystnych warunkach i w konkurencyjnych cenach.
Dla naszych Klientów aranżujemy wszelkie formalności związane ze zwolnieniem i przeładunkami przesyłek w porcie, obsługą dokumentacji oraz kontrole fitosanitarne, weterynaryjne, Sanepid oraz WIJHARS.

TRANSPORT MORSKI CZY WIESZ, ŻE:

Pierwszy stalowy kontener został zbudowany w 1955 roku przez Malcolma McLean. Obecnie na morzu jest ponad 17 milionów kontenerów, a 90% światowego handlu odbywa się z wykorzystaniem szlaków morskich. W roku 2010 na świecie było już ponad 530 milionów kontenerów, z czego około 97% zostało wyprodukowanych w Chinach. Łącznie kontenery wykonują około 200 milionów podróży morskich rocznie, a około 10.000 kontenerów rocznie uznawanych jest za zaginione.

CO CHARAKTERYZUJE TRANSPORT MORSKI
NAJBARDZIEJ EKONOMICZNY TRANSPORT
NAJBARDZIEJ EKONOMICZNY TRANSPORT
ZRÓŻNICOWANY SPRZĘT
ZRÓŻNICOWANY SPRZĘT
TOWARY MASOWE
TOWARY MASOWE
GLOBALNY ZASIĘG
GLOBALNY ZASIĘG
PONADGABARYTY
PONADGABARYTY
MAŁA WYPADKOWOŚĆ
MAŁA WYPADKOWOŚĆ
WYMIARY WEWNĘTRZNE KONTENERÓW
  • 20'
  • 40'
  • 20’ High Cube
  • 40’ High Cube
  • 20’ Open Top
  • 40’ Open Top
  • 20’ Refeer
  • 40’ Refeer
  • 20’ Flat Rack
  • 40’ Flat Rack
  • 40’ High Cube Pallet Wide
  • 45’ High Cube Pallet Wide
  • 45’ High Cube
Długość 5919 mm
Szerokość 2340 mm
Wysokość 2380 mm
Szerokość drzwi 2286 mm
Wysokość drzwi 2286 mm
Pojemność w m³ 33 m³
Ilość palet euro 11 o wymiarach 80x120cm
Ilość palet przemysłowych 9-10 o wymiarach 100x120cm
Długość 12045 mm
Szerokość 2309 mm
Wysokość 2379 mm
Szerokość drzwi 2280 mm
Wysokość drzwi 2278 mm
Pojemność w m³ 67 m³
Ilość palet euro 23-24 o wymiarach 80x120cm
Ilość palet przemysłowych 20-21 o wymiarach 100x120cm
Długość 5919 mm
Szerokość 2340 mm
Wysokość 2286 mm
Szerokość drzwi 2338 mm
Wysokość drzwi 2188 mm
Pojemność w m³ 27 m³
Ilość palet euro 11 o wymiarach 80x120cm
Ilość palet przemysłowych 9-10 o wymiarach 100x120cm
Długość 12056 mm
Szerokość 2347 mm
Wysokość 2684 mm
Szerokość drzwi 2320 mm
Wysokość drzwi 2570 mm
Pojemność w m³ 76 m³
Ilość palet euro 23-24 o wymiarach 80x120cm
Ilość palet przemysłowych 20-21 o wymiarach 100x120cm
Długość 5919 mm
Szerokość 2340 mm
Wysokość 2286 mm
Szerokość drzwi 2338 mm
Wysokość drzwi 2188 mm
Pojemność w m³ 27 m³
Długość 12043 mm
Szerokość 2340 mm
Wysokość 2272 mm
Szerokość drzwi 2279 mm
Wysokość drzwi 2278 mm
Pojemność w m³ 64 m³
Długość 5428 mm
Szerokość 2266 mm
Wysokość 2240 mm
Szerokość drzwi 2286 mm
Wysokość drzwi 2188 mm
Pojemność w m³ 27 m³
Długość 11628 mm
Szerokość 2294 mm
Wysokość 2509 mm
Szerokość drzwi 2290 mm
Wysokość drzwi 2535 mm
Pojemność w m³ 66 m³
Długość 5662 mm
Szerokość 2438 mm
Wysokość 2327 mm
Długość 12080 mm
Szerokość 2438 mm
Wysokość 1950 mm
Długość 12100 mm
Szerokość 2426 mm
Wysokość 2694 mm
Szerokość drzwi 2360 mm
Wysokość drzwi 2585 mm
Pojemność w m³ 79 m³
Długość 13556 mm
Szerokość 2444 mm
Wysokość 2695 mm
Szerokość drzwi 2416 mm
Wysokość drzwi 2695 mm
Pojemność w m³ 89 m³
Długość 13556 mm
Szerokość 2352 mm
Wysokość 2698 mm
Szerokość drzwi 2340 mm
Wysokość drzwi 2585 mm
Pojemność w m³ 86 m³
TRANSPORT MORSKI - FAQ
Co to są warunki dostawy?

Warunki dostawy są zbiorem reguł, określających zobowiązania stron, kupującego i sprzedającego. Precyzują kto i od którego momentu ponosi koszty i ryzyko związane z dostarczeniem i ubezpieczeniem przesyłki. Do najczęściej używanych warunków dostawy należą Incoterms 1990, 2000, 2010, Combiterms oraz Znowelizowane Amerykańskie Definicje w Handlu Zagranicznym, jednakże w praktyce obrotów międzynarodowych zazwyczaj zastosowanie znajdują wykładnie Incoterms.

Co oznacza skrót ETD/ETA?
  • ETD – estimated time of departure – przypuszczalny czas wypłynięcia statku z portu
  • ETA – estimated time of arrival – przypuszczalny czas gotowości statku do wejścia do portu
Czym jest konosament (bill of lading)?

Konosament jest dokumentem potwierdzającym przyjęcie towaru na statek w celu przewozu i jednocześnie zobowiązującym do wydania towaru uprawnionemu odbiorcy w porcie przeznaczenia. Konosament określa status prawny pomiędzy przewoźnikiem a odbiorcą towaru, będąc jednocześnie dowodem zawarcia umowy na przewóz. Konosament ma status papieru wartościowego, ponieważ prawa jakie daje nie istnieją bez niego – jest dokumentem reprezentującym towar, na który został wystawiony.

Jakie dane powinien zawierać konosament morski?

Na pierwszej stronie konosamentu zawarte są warunki konosamentowe.
Na drugiej stronie konosamentu zawarte są: dane załadowcy, odbiorcy, notify, numery kontenerów, ilości i wagi towaru oraz inne wymagane informacje dotyczące towaru.

Co to znaczy "indosować" konosament?

Poprzez indosowanie (żyrowanie) – złożenie podpisu na odwrocie konosamentu, wszelkie prawa wynikające z konosamentu na zlecenie zostają przeniesione na inną osobę.

Czy wystawiają Państwo HBL (House of bill of Lading)?

Nie, nie wystawiamy.

Skąd biorą się opłaty za demurrage?

Opłaty z tytułu demurrage obejmują okres po upływie czasu wolnego do podjęcia kontenera z portu.

Skąd biorą się opłaty za detention?

Opłaty z tytułu detention obejmują okres od momentu podjęcia do zdania pustego kontenera na depot wyznaczony przez armatora.

Co oznacza termin LCL/FCL?

Są to dwa typy ładunków – FCL czyli Full Container Load to fracht morski pełno-kontenerowy, co oznacza, że cały kontener wykorzystywany jest przez tylko jednego odbiorcę. Z kolei LCL czyli Less then Container Load określa przewóz przesyłek drobnicowych. W tym wypadku wykorzystuje się jedynie część przestrzeni ładunkowej kontenera, co powoduje, że w jednym kontenerze mogą być transportowane towary będące własnością kilku podmiotów.

Co daje ubezpieczenie towaru w transporcie morskim?

Zawarcie umowy ubezpieczeniowej Cargo gwarantuje zwrot kosztów w momencie uszkodzenia, ubytku lub utraty ładunku na całej trasie przewozu.

PLIKI DO POBRANIA
file WYMIARY KONTENERÓW POBIERZ
file INCOTERMS POBIERZ
Skontaktuj się z nami.

Skorzystaj z możliwości szybkiego kontaktu i podaj swoje dane za pośrednictwem formularza. Skontaktujemy się z Tobą możliwie najszybciej.



Transport morski

Żegluga to inaczej metoda transportu oznaczająca przewóz osób i dóbr przez wody morskie lub śródlądowe. Jako środki transportu morskiego do przewozu towarów wykorzystuje się następujące jednostki: masowce, drobnicowce, kontenerowce, tankowce oraz chemikaliowce. Jeżeli chodzi o transport osób, statki pasażerskie stanowią niewielki odsetek ruchu na wodach. Główną przyczyną takiego stanu rzeczy jest długi czas podróży. Transport morski jest szczególnie istotny w krajach i lokalizacjach, gdzie linia brzegowa jest wysoce rozwinięta i zagospodarowana, istnieją w jej obrębie porty morskie. Ta forma podróży i transportu jest też niezbędna w komunikacji z wyspami.

Korzyści z transportu drogą morską

Przedsiębiorstwa dążąc do optymalizacji kosztów transportu i/lub produkcji towarów, dążą do wykorzystywania możliwie najtańszych, ale zarazem najdłuższych rozwiązań. Transport morski jest wykorzystywany szczególnie wówczas, gdy przewóz określonym pojazdem z pewnych względów jest niemożliwy lub gdy środek transportu musi być dostosowany do specyfikacji oraz gabarytów przewożonych ładunków. Wiele podmiotów jest zobligowanych, by przemieścić obiekty o dużych rozmiarach lub duża ilość dóbr. Nierzadko najlepszym rozwiązaniem w tego typu sytuacjach jest wykorzystanie działań z zakresu transportu morskiego.

Automatyczny transport morski

Transport morski jest dziedziną gospodarki, której towarzyszy ciągły rozwój. Jeszcze przed wybuchem pandemii COVID-19, przedsięwzięto w Norwegii projekt budowy innowacyjnej jednostki pływającej do przewozu towarów. Project Autoship, bo tak nazywa się ten pomysł, stanowi długoterminowy plan realizowany przy współpracy z licznymi podmiotami z całej Europy. Pierwszych rezultatów prac nad przedsięwzięciem można spodziewać się na przestrzeni najbliższych czterech lat.

Kiedy zobaczymy pierwszy autonomiczny statek?

Według prognoz specjalistów, opracowanie autonomicznych statków pozostaje kwestią na przynajmniej kilkanaście najbliższych lat. Taki stan rzeczy wynika poniekąd z faktu, że Unia Europejska priorytetowo przygląda się żegludze pod kątem ekologii oraz zwiększenia efektywności realizowanego transportu. Autonomiczne jednostki nie są jednak czymś całkowicie obcym w transporcie morskim. Po przeprowadzeniu pierwszych testów technologii na norweskich i belgijskich łodziach, trwają prace nad ulepszeniem systemu i rozwiązań przewidujących zagrożenia. Następnie do pracy mają przystąpić projektanci, dzięki czemu za jakiś czas powinniśmy zobaczyć pierwsze prototypy.