Spedycja morska, którą oferujemy to kompleksowe rozwiązania, elastycznie dopasowane do indywidualnych potrzeb każdego Klienta. Dzięki współpracy z największymi armatorami i operatorami w transporcie kontenerowym nasze działania obejmują arenę międzynarodową docierając do najdalej odległych zakątków świata.
- Transport pełnokontenerowy (FCL), drobnicowy (LCL)
- Transport ładunków niekonwencjonalnych
- Transport ADR/IMO
- Towarów kontenerów z regulowaną temperaturą (reefery)
- Import / eksport oraz cross-trade na całym świecie
- Obsługę przesyłek w relacji door – door
- Obsługę ładunków masowych
Dzięki sieci naszych sprawdzonych i zaufanych agentów we wszystkich portach świata, realizujemy zlecenia niezależnie od warunków dostawy. Oferujemy usługi przygotowania ładunków do transportu morskiego: pakowanie, sztauowanie i mocowanie ładunku w kontenerach.
Zapewniamy kompleksową obsługę celną w eksporcie oraz imporcie – odprawy zwykłe, uproszczone, z odroczonym VAT (art.33a), jak również ubezpieczenie mienia w transporcie (CARGO) na bardzo korzystnych warunkach i w konkurencyjnych cenach.
Dla naszych Klientów aranżujemy wszelkie formalności związane ze zwolnieniem i przeładunkami przesyłek w porcie, obsługą dokumentacji oraz kontrole fitosanitarne, weterynaryjne, Sanepid oraz WIJHARS.
Pierwszy stalowy kontener został zbudowany w 1955 roku przez Malcolma McLean. Obecnie na morzu jest ponad 17 milionów kontenerów, a 90% światowego handlu odbywa się z wykorzystaniem szlaków morskich. W roku 2010 na świecie było już ponad 530 milionów kontenerów, z czego około 97% zostało wyprodukowanych w Chinach. Łącznie kontenery wykonują około 200 milionów podróży morskich rocznie, a około 10.000 kontenerów rocznie uznawanych jest za zaginione.
- 20'
- 40'
- 20’ High Cube
- 40’ High Cube
- 20’ Open Top
- 40’ Open Top
- 20’ Refeer
- 40’ Refeer
- 20’ Flat Rack
- 40’ Flat Rack
- 40’ High Cube Pallet Wide
- 45’ High Cube Pallet Wide
- 45’ High Cube
Skorzystaj z możliwości szybkiego kontaktu i podaj swoje dane za pośrednictwem formularza. Skontaktujemy się z Tobą możliwie najszybciej.
Transport morski
Żegluga to inaczej metoda transportu oznaczająca przewóz osób i dóbr przez wody morskie lub śródlądowe. Jako środki transportu morskiego do przewozu towarów wykorzystuje się następujące jednostki: masowce, drobnicowce, kontenerowce, tankowce oraz chemikaliowce. Jeżeli chodzi o transport osób, statki pasażerskie stanowią niewielki odsetek ruchu na wodach. Główną przyczyną takiego stanu rzeczy jest długi czas podróży. Transport morski jest szczególnie istotny w krajach i lokalizacjach, gdzie linia brzegowa jest wysoce rozwinięta i zagospodarowana, istnieją w jej obrębie porty morskie. Ta forma podróży i transportu jest też niezbędna w komunikacji z wyspami.
Korzyści z transportu drogą morską
Przedsiębiorstwa dążąc do optymalizacji kosztów transportu i/lub produkcji towarów, dążą do wykorzystywania możliwie najtańszych, ale zarazem najdłuższych rozwiązań. Transport morski jest wykorzystywany szczególnie wówczas, gdy przewóz określonym pojazdem z pewnych względów jest niemożliwy lub gdy środek transportu musi być dostosowany do specyfikacji oraz gabarytów przewożonych ładunków. Wiele podmiotów jest zobligowanych, by przemieścić obiekty o dużych rozmiarach lub duża ilość dóbr. Nierzadko najlepszym rozwiązaniem w tego typu sytuacjach jest wykorzystanie działań z zakresu transportu morskiego.
Automatyczny transport morski
Transport morski jest dziedziną gospodarki, której towarzyszy ciągły rozwój. Jeszcze przed wybuchem pandemii COVID-19, przedsięwzięto w Norwegii projekt budowy innowacyjnej jednostki pływającej do przewozu towarów. Project Autoship, bo tak nazywa się ten pomysł, stanowi długoterminowy plan realizowany przy współpracy z licznymi podmiotami z całej Europy. Pierwszych rezultatów prac nad przedsięwzięciem można spodziewać się na przestrzeni najbliższych czterech lat.
Kiedy zobaczymy pierwszy autonomiczny statek?
Według prognoz specjalistów, opracowanie autonomicznych statków pozostaje kwestią na przynajmniej kilkanaście najbliższych lat. Taki stan rzeczy wynika poniekąd z faktu, że Unia Europejska priorytetowo przygląda się żegludze pod kątem ekologii oraz zwiększenia efektywności realizowanego transportu. Autonomiczne jednostki nie są jednak czymś całkowicie obcym w transporcie morskim. Po przeprowadzeniu pierwszych testów technologii na norweskich i belgijskich łodziach, trwają prace nad ulepszeniem systemu i rozwiązań przewidujących zagrożenia. Następnie do pracy mają przystąpić projektanci, dzięki czemu za jakiś czas powinniśmy zobaczyć pierwsze prototypy.